23 Aralık 2012 Pazar

Kış Büyüsü - Winter Spell

Malzemeler (1 kavanoz için)
  • zencefil (2-3 adet)
  • limon (1 adet)
  • Tarçın (2-3 tatlı kaşığı)
  • Zerdeçal (1-2 t.kaşığı)
  • Bal

*** Eğer yapmaya niyetlenirseniz başlamadan önce bu yazıyı lütfen sonuna kadar okuyun...


Ingrediants (For 1 jar)
  • Ginger (2-3 pieces)
  • lemon (1)
  • Cinamon ( 2-3 spoon)
  • Turmeric (1-2 spoon)
  • Honey

***If you intend to do it please read this post till the end before starting...



Zencefili soy.
Peel the ginger.

Zencefili rendele.
Grate the ginger.


Limonu dilimle
Slice the lemon


Zencefil ve limonu kavanoza koy
Put ginger and the lemon in a jar.

Tarçın ekle.
Add cinamon


Zerdeçal ekle
Add turmeric


Bal ekle.
Add honey


"Parçalar çok büyük, bundan 1 kaşık sıcak suya nasıl eklenir ki bu? de ve fikir değiştirip blender dan geçir.
Say," The pieces are too big, how will it be possible to add a spoonfull of this to hot water?" and change plans... Blend them all.


Her gün sıcak suya bir kaşık ekle, karıştır ve iç...
Add one spoonfull to hot water, stir and drink...

Blog yazım burada...

My blog post is here...

10 yorum:

  1. Bomba gibi adeta ! en önemlisi doğal bal bulmakta... teşekkürler sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, umarım benim içine koyduğum bal iyi bir baldır... sevgiler...

      Sil
  2. merhaba elinize saglık, bende buna benzer yapıyorum ..ama zencefili bilendirdan sonra tülbentten geçirip öyle kariştırıyorum buzdolabında bekletiyorum öyle kullanıyoz sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında katı meyve sıkacağından geçirmekte iyi bir fikir olabilirdi... Siz tülbentten geçiriyorum deyince bu geldi aklıma... Öneriniz için teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  3. Tarif için çok teşekkürler! Mutlaka deneyeceğim! Bu arada limonları kabuklarıyla mı blenderdan geçirdiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kabuklarıyla geçirdim... Limon kabuğu inanılmaz bir tat verdi... Sevgiler...

      Sil
  4. Tarif mükemmel ben sadece zencefil ve bal ile yapıyor idim ve kaşık kaşık yiyordum. Sıcak su asla diyorum, çünkü bal sıcak su ile karşılaştığında faydadan çok zehire dönüyor diye biliyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bende duydum bal-sıcak su durumunu, gerçi doğruluğunu araştırmış değilim henüz... Ama sıcak suya konunca da öyle lezzetli oluyor ki...

      Sil
    2. Biliyorum ben de yapıyorum veeee yine mevsimi geldiiiii :)

      Sil
    3. O kadar hızla kışa geçiş yapamamışım ben, mevsimi geldidiyince önce şaşırdım sonra idrak ettim kışa olanca hızla girmiş olduğumuzu... Evet mevsimi geldi hazırlamak lazım...

      Sil